CONTACT
Nice to meet you!
SABINE PICHLAU
PHOTOGRAPHY
SPILHOFSTRASSE 49
81927 MÜNCHEN
+49 (0)89 – 95 72 39 21

ÜBER MICH About me

Als gelernte Journalistin war ich viele Jahre als Texterin und Redakteurin im Medienbereich tätig – bis es Zeit war, wieder eigene Kreativität zu leben. Ich konzentrierte mich auf eine andere Art des Storytellings, machte einen Abschluss als Fotodesignerin und arbeite seitdem als freiberufliche Fotografin.

Meine Inspiration ist die Street Photography und alles Urbane: Großstadtmenschen, Authentizität, Street Art und ein urbanes Lebensgefühl prägen meine Arbeiten.

Als gebürtige Europäerin liebe ich die Vielfalt vor meiner Haustür, bin aber auch gerne in anderen Teilen der Welt unterwegs. Zuletzt habe ich einige Monate in Neuseeland verbracht und länger in Atlanta, Georgia, gelebt.

Außer Fotografin bin ich: Sneaker-Lover, Kaffee-Liebhaber, Filmfan, Mountainbikerin und eine recht passable Hobby-Köchin.

I’m an accomplished journalist who worked as a writer and editor in the film and televison industry for several years until I felt it was time to light that creative spark again with an alternative way of storytelling. I shifted my focus, earned a degree in photodesign and have been working as a freelance photographer since then.

I find my inspiration in street photography and everything urban: big city people, authenticity, street art, and an urban lifestyle are distinctive elements in my art and my commercial work.

Being European I like the diversity right on my doorstep, but love to travel other parts of the world as well. I recently spent a couple of months in New Zealand and lived in Atlanta, Georgia, for a while.

Besides being a photographer, I’m a sneaker lover, coffee addict, film buff, mountainbiker and quite a decent cook.